Hoe vermijd je tekenbeten ?

Nog zoiets waar je moet aan denken als je gaat wandelen, want die lieverds zijn wel altijd paraat om aan je te willen kleven , ondanks onze voorzorgen van lange broeken en lange mouwen hadden we gisteren toch een paar van die smeerlapkes, ik mag er niet aan denken of het begint overal te jeuken ..

Hadden we in de Alsace zo ons best gedaan om die te vermijden , moeten we er hier aan geloven  soit ..volgende keer nog beter beschermen ..maar hoe ?

Ik vraag mij wat andere wandelaars zo tegen die lieve beestjes doen , soms kan je het hoge gras niet vermijden en volg je de weg , helpt insmeren ?

Op de website van Hiking advisor schreven ze dit http://hikingadvisor.be/2014/03/17/help-een-teek/

Hier kun je de tekenbeet melden , zo kunnen ze de risicogebieden op kaart brengen .https://tekennet.wiv-isp.be/

Voor de volgende wandelingen , ga ik alvast zo’n tekenpincetje kopen !

2 thoughts on “Hoe vermijd je tekenbeten ?

  1. David 22 juni 2015 / 10:00

    Wij hebben een tekentang altijd bij ons. Om een of andere reden krijg ze meestal in het vizier nog voor ze zich vastdraaien. Intuitie ? Bij de hond moet ik ze echter geregeld verwijderen. Controleren na een uitstapje blijft de boodschap.

    Liked by 1 persoon

  2. leen 22 juni 2015 / 11:34

    Ja, dat is ook het beste dat je kan doen.. blijven controleren na elke wandeling vrees ik, die smerige beestjes liggen altijd op de loer !

    Like

Geef een reactie

