Door t’ stad naar “De Hobokense polder.”

Als ik van t’ stad spreek, dan gaat er waarschijnlijk bij vele een belletje rinkelen..we vertrokken dus van onze parking ( en die is groot ) naar Hoboken, de Hobokense polder daar had ik al over  gehoord en gelezen, maar nog nooit eerder geweest .

Zo binnendoor naar t’ stad , we passeerden de straatjes van Borgerhout , het Moorkesplein met het mooie gemeentehuis , we kwamen langs het Eco-huis, Spoor oost ( waar de Sinksenfoor  nu staat ) en we gingen langs de bibliotheek Permeke( onze boeken ! ) en we gingen verder  langs de ossenmarkt , studentenbuurten, grote markt , Vlaamse kaai  en zo verder langs de kaaien en we volgden het T ‘ scheld, een kaart of routebeschrijving hadden we deze keer niet nodig .

IMG_20150726_150538840 (2)
Wandeling Hobokense polder.

De stadswandeling zal ik nu niet beschrijven , daar heb ik het later nog wel eens over ..

We passeerden industriebedrijven van petrol,( het stonk er toch ) tot we op het jaagpad van Hoboken kwamen , waar je dan links een begroeide kasseiweg in moet voor het  Hobokense bos.

Van  in het begin van de wandeling overdonderde mij de groene omgeving al  ..fruitbomen  kastanjebomen., overal onverharde wegen , je loopt over vlondertjes langs drassige wegen, hekjes en poortjes , vijvertjes ..waar de watervogels en fauna en flora beschermd waren , je kon ze bekijken door de kijkgaten van schuttingen….als je heel het natuurgebied uit wandelde kon je een parcour van 9, 5 km afleggen , het was dus wel groter dan ik gedacht had .

We hadden in totaal 21 km gewandeld , nadien met de tram 4 huiswaarts !

 

Je vind de wandeling van de Hobokense polder hier http://www.hobokensepolder.be/Wandelingen/index.html

Of hier downloaden

5 thoughts on “Door t’ stad naar “De Hobokense polder.”

  1. leen 17 februari 2016 / 11:53

    De moeite waard om stad en natuur eens te combineren ,het is een mooi natuurgebied..had ik niet gedacht !

    Like

  2. Luc Majella (lumaj) 29 juli 2016 / 13:27

    Moedig om dwars door ’t Stad naar de Hobokense Polder te stappen. Voor ons gaat zo’n stadstocht altijd trager vooruit dan een plattelandswandeling.

    Liked by 1 persoon

    • leen 29 juli 2016 / 16:00

      Haha..dat kan ik me voorstellen , voor ons is dit normaal , wij gaan altijd tevoet naar t’ stad , nemen de auto nooit meer ..daarna met de tram terug !

      Like

Geef een reactie

