De Liebster award.

 

 

LiebsterAward - kopieToen ik van Mattias  van Mattie Meets Nature de email kreeg met de nominatie van de Liebster award , moest ik toch twee keer kijken of ik wel goed gelezen had , ik was er natuurlijk heel blij mee..nogmaals bedankt Mattias !

De Liebster award  geeft lezers van deze blog de kans om ook andere blogs in hetzelfde genre te ontdekken.

Van Mattias heb ik enkele vragen gekregen , die verbonden zijn aan de Liebster award.

Hier komen ze ..

Ondervind je ,naast het ontspannende , nog positieve effecten van het wandelen op lichaam en geest ?

Het wandelen heeft me vooral meer energie en geestelijke rust gegeven , wat men in deze drukke en haastige tijden wel eens nodig heeft , als vijftiger ondervind ik alleen maar voordelen van het wandelen, een betere slaap , een beter gewicht , en een betere lichaamsconditie. .. dit komt goed van pas op reis  ,zo is wandelen ook een prettige manier om een land te leren kennen, per auto of per fiets kom je nooit op de plaatsen waar een wandelaar wel gaat ..bv in de bergen.

Mocht je een korte route in Vlaanderen moeten aanbevelen, welke zou dit zijn?

Vorig jaar zijn we gaan wandelen in “De Hobokense Polder “, en ik  vond dit een hele mooie wandeling in Antwerpen ,een groene en heerlijk stille oase in een Scheldebocht vlak bij de stad , het gehele parcour was 9,5 km lang .

Deze wandeling is één van de geselecteerde  “Wandeling van het jaar 2016” in de Provincie Antwerpen.

 

Jullie hebben allemaal al lange afstandsroute gelopen, welke route is je favoriet in België ?

Lange afstandsroutes heb ik nog niet gelopen, maar wel heel veel stukken van die lange afstandsroutes , en ik vond ze allemaal wel mooi ..maar er zijn er wel twee die mij zijn bijgebleven “ De wandeling door het Pajottenland in Gaasbeek” Gr 512 en ” De wandeling door Tervuren en het  Zoniënwoud “Gr 579

En daar buiten ?

Onlangs zijn we de eerste keer op wandelvakantie geweest , naar Ierland The Dingle Way”een pelgrimspad die ongeveer 179 km lang is , wij hebben er 120 km gelopen..het is ons goed bevallen,  het was zodanig  goed dat er zeker een tweede wandelvakantie volgt!

Wat staat er bovenaan op jullie bucket-list ?

Teveel om op te noemen, mijn lijstje is nogal groot ,ik wil zowizoo eerst de Camino lopen, maar als ik zou kunnen.. dan zou ik het liefst in één of ander ongerept gebied  rond gaan zwerven zoals Mongolië of Alaska of Argentinië.. dat moet de Max zijn !

Het wandeltoerisme zit in de lift, zijn er zaken die volgens jullie nog beter kunnen?

Inderdaad het wandelen wordt steeds populairder, en er is al heel veel veranderd voor het wandeltoerisme , maar alles kan beter natuurlijk ..zoals het openbaar  vervoer , het is  soms voor vele wandelaars een puzzel.. om van punt tot punt geraken als je een lange afstandsroute wil lopen bv.

Wat was jullie slechtste ervaring tijdens een wandeltrip?

Bij onweer in een bos wandelen ,terwijl het bliksemt en aan het donderen is …dat kan ik me nog goed herinneren tijdens een wandeling in de Alsace , het was toen heel akelig in het bos !

En de mooiste ?

De dieren dat je onderweg ziet ..als je voor de eerste keer een vos of reeën in het wild ziet , of eendjes die je luid achterna kwaken omdat je geen brood bij hebt , en in Ierland die schapen en de lammetjes die je begroeten met hun geblaat…of koeien tijdens een wandeling in Noorwegen  die een hels lawaai maakten terwijl ze tergelijketijd een berg afstormden , de grond was aan het daveren,de natuur is altijd mooi..waar je ook bent !

Dat ene hotelletje of die ene bivakplaats die jullie altijd zal bij blijven?

Heel zeker in China , toen we met een vluchtvertraging drie dagen langer in Beijing mochten blijven , kregen we een hotelletje toegewezen…naar Chinese normen !

Die gouden tip die je aan beginnende wandelaars zou meegeven?

Geniet en.. laat geen afval achter aub !

Wandel je liever solo of in groep?

Het maakt mij niet uit.. .met een groep wandelen kan ook heel plezant zijn , maar het liefst wandel ik met mijn wederhelft,  we zijn een goed team !

 

Hierbij heb ik alles beantwoord en is het nu de beurt aan andere, en ik nomineer daarbij de blog Wandelpraat en Kay .met hun jarenlange wandelervaring .

Hier zijn mijn vragen aan hun ..

  1. Wat heeft je aangezet te gaan wandelen ?
  2. Hoe beleef je het wandelen ?
  3. Hoeveel km wandel je per jaar ?
  4. Wat doe je om zo vlug mogelijk te recupereren tijdens je wandeltochten ?
  5. Wandel je met Gps of Topografische kaart ?
  6. Welk land vindt je ,het ideale land om te wandelen ?
  7. Wat was je grootste wandeluitdaging?
  8. Wandel je ook in de winter ?
  9. Waar zou je het liefst naar toe gaan om te wandelen ?

 

De regels van de Liebster-Award :

  • Link de blogger door wie je genomineerd werd.
  • Beantwoord de vragen die je door deze persoon werden gesteld.
  • Nomineer op jouw beurt 5 bloggers en link deze in je bericht.
  • Breng iedere genomineerde op de hoogte van de nominatie.
  • Bedenk 11 vragen voor de genomineerden.

Ik wens jullie nog veel wandelplezier !

 

 

10 thoughts on “De Liebster award.

  1. Kay 18 juni 2016 / 19:27

    Ben het toch komen lezen, en het geeft mooie info. Ik kopieër de vragen en zal het overwegen.Het zal dan wel niet Direct ! aan bod komen maar ik vind het wel goed.
    Mijn émail zie je hier en er staat een privé bericht op google+
    Proficiat met uw award en bedankt om aan mij te denken!

    Liked by 1 persoon

    • leen 18 juni 2016 / 20:01

      Ik heb je een email gestuurd Kay ! Maar ik vond het ook leuk om te krijgen van Mattias, zo kunnen we andere wandelaars leren kennen ..en ervaringen delen .

      Like

  2. Furniere Mattias 27 juni 2016 / 21:52

    Er even tussenuit geweest en lees nu pas jouw stukje over de award. Mooi Leen!

    Liked by 1 persoon

    • leen 28 juni 2016 / 07:05

      Bedankt Mattias…het kan al eens goed doen om even uit de normale omgeving weg te zijn,hopelijk had je beter weer als hier !

      Like

Geef een reactie

