Wandeling Ninglingspo en Chefna 13 km (Be)

We vertrokken ergens op een parking tussen Remouchamps en Stoumont ,extra voorzien voor de wandelaars van de Ninglingspo….wat een naam !

Enne volk was er genoeg om deze wandeling te doen, althans de eerste kilometers toch, voor families met kinderen is het een ware belevenis , zo over de bruggetjes, en langs de rotsen te lopen ..toch moet je stevig schoeisel aan hebben, en is deze wandeling niet te onderschatten .

Het pad ging omhoog langs het bergriviertje en bleef constant klimmen , over bruggetjes , langs watervalletjes ..de weg was heel goed gemarkeerd , we bleven onze weg volgen tot we aan we aan een splitsing aankwamen , die we links insloegen om onze wandeling verder te zetten, verder door smalle paadjes , op grintwegen , op modderpaden …en werd het tijd om een kleine pauze te maken , zo tussen de natuur smaken de boterhammen nog eens zo lekker ..maar goed dat we toen gestopt zijn, want later op de wandeling hebben we af en toe onze regenjassen naar boven gehaald, het was al niet modderig genoeg ..

Tussen bospaden , veldwegen..waar we ook huizen tegen kwamen, sommige mensen weten de mooie plekjes wel .

Langs bosranden , zodat we later naast de Chefna liepen., terug op keipaden, als ik vertel dat het serieuze keien waren geloof me niemand , als ik de foto’s bekijk, lijken het precies kiezelsteentjes.

Zo  liepen we de hele tijd naast het bergriviertje , zodat we op een mooi wandelpad terecht kwamen naast de Ambleve ….prachtig !

IMG_20150729_154705050_HDR
Ambleve.

Zo ging het wandelpad nog een eindje door tot we terug op de hoofdweg kwamen en de parking (cafeetje op de hoek) in het zicht kregen .

Deze wandeling  is een variant van de  Ninglingspo-wandeling , …als je op de kaart kijkt hebben wij eerst de blauwe weg gevolgd, een stuk afgesneden tot we op de rode weg kwamen, en zo de wandeling verder gezet op de rode weg tot aan de parking, de wandeling was 13 km lang.

Je kan ze hier ook downloaden http://www.routeyou.com/nl-nl/route/view/313057/wandelroute/ninglinspo-chefna.nl